085-06 07 056    contact@stwg.nl

Stichting Wisselgeld...

Doneren hoeft niet direct geld te kosten

Over ons

Wij zijn Mike van den Hoogenband, Monique van Eck van der Sluijs en Erik de Grauw, de initiators en kar trekkers van Stichting Wisselgeld.

Erik de Grauw

Leuk dat je even de tijd neemt om dit te lezen! Mijn naam is Erik de Grauw en een van de initiatiefnemers van Stichting Wisselgeld. Sinds ik mij kan herinneren heb ik altijd al een grote affiniteit met het “zorgen” voor anderen gehad. Als kleine Erik bij oma in de keuken helpen en met verjaardagen de hapjes rondbrengen om al snel elke gelegenheid aan te pakken om een kijkje in de (letterlijke) keuken te nemen en dan natuurlijk gelijk vragen of ik misschien kon helpen.

Door het vele reizen, verhuizen en als expat gezin opgroeien in diverse landen kreeg ik een groot scala aan sociale vaardigheden mee welke mij tot de dag van vandaag van pas komen. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat er voor mij een carrière in de gastvrijheidsindustrie zou zijn weggelegd.

Samen met de twee andere initiatiefnemers kwamen wij op het idee om op creatieve wijze in te gaan zamelen om hiermee een bijdrage te kunnen leveren om een klein verschil te maken bij de mensen die het het hardst nodig hebben.

Monique van Eck van der Sluijs

Mijn naam is Monique van Eck van der Sluijs. Als een van de initiatiefnemers van Stichting Wisselgeld en met mijn achtergrond als organisatorische en financiële duizendpoot, vond ik het tijd om mijn kennis in te zetten om zo een steentje bij te dragen voor mensen die het hard nodig hebben in Nederland. Ik heb zelf een zoontje van 10 en het gaat mij echt aan het hart dat er zoveel kinderen in Nederland zijn die niet de basis krijgen die een kind verdiend.

Door de creatieve manier van inzamelen die wij gaan realiseren denk ik dat wij en ik hiermee een verschil kunnen maken en hiermee een hoop kinderen en natuurlijk ook volwassenen een stukje blijer kunnen maken. Ik ben ontzettend enthousiast en gedreven om dit project tot grote hoogte te brengen.

Mike van den Hoogenband

Mijn naam is Mike van den Hoogenband en ik werk mijn leven lang al voor de F&B en gastvrijheidssector. Ik heb vele functies bekleed van medewerker tot manager en van salesmanager tot operationeel manager van gerenommeerde bedrijven in deze branches. Nu ik 33 jaar oud ben weet ik dat ik gelukkig word van mensen te ondersteunen en gelukkiger te maken. Dit is mijn drijfveer om s’morgens vroeg mijn bed uit te komen en vaak pas na middernacht er weer in te kunnen.

Stichting Wisselgeld is mede door deze drijfveer tot stand gekomen. Nu kan ik mensen steunen op een andere wijze maar wel door mij in te zetten met ludieke ideeën en uitvoeringen. Hopelijk kan ik samen met u ons inzetten en heel veel mensen in Nederland (iets) gelukkiger maken.

Kosteloos tot stand gekomen

We doen er alles aan om te voorkomen dat we een stroperige, bureaucratische organisatie worden met duurbetaalde krachten en veel overheadkosten. De opstart van Stichting Wisselgeld, inclusief het ontwerp, bouw van de website, het schrijven van de teksten, het bedenken van het logo, het drukken van visitekaartjes en het opzetten van de Stichting is kosteloos tot stand gekomen. Meerdere bedrijven hebben zich hiervoor belangeloos ingezet en verbonden aan Stichting Wisselgeld. Zij zijn dan ook de supporters van het eerste uur.

Open en transparant

Ons streven blijft altijd om de kosten zo laag mogelijk te houden én waar mogelijk, te laten sponsoren door anderen. Onze inzet is erop gericht om het maximale uit alle donaties te halen en zoveel mogelijk terecht te laten komen bij de geselecteerde goede doelen. Ook is er bewust door de bestuursleden voor gekozen om zich hiervoor vrijwillig in te zetten.

Onze jaarrekening zal, wanneer de beschikbaar is, op de site worden gepubliceerd. Wij zijn te allen tijde bereid om vragen over de financiën te beantwoorden.

jd-event-management.png
knrm.png