085-06 07 056    contact@stwg.nl

Stichting Wisselgeld...

Doe jij ook mee?

Drop stops

Lopende actie #Dropjemuntje afgelast in verband met corona

De Corona Crisis heeft ook Stichting Wisselgeld keihard getroffen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt de lopende actie #Dropjemuntje af te gelasten. Geen Festivals, geen festivalmuntjes.

De huidige situatie laat het op geen enkele manier toe om deze actie voort te zetten. Op dit moment zijn wij alle mogelijkheden aan het bekijken om een nieuwe actie te starten. Zodra dat zo ver is melden wij jullie dit meteen.

Voor nu willen wij al onze partners, sponsoren, vrienden, artiesten en donateurs bedanken die alles tot nu toe mogelijk hebben gemaakt en kijken wij uit naar een mooie nieuwe actie en samenwerking.

Tot snel en zorg goed voor jezelf en waar mogelijk een ander!

Stichting Wisselgeld zamelt festivalmuntjes in voor goede doelen

Festivalmuntjes of andere valuta die na afloop van het event niets meer waard zijn. Stichting Wisselgeld wil dit inzamelen ten behoeve van diverse goede doelen. Middels een landelijke campagne gaat de organisatie op zoek naar (horeca)punten waar deze munten kunnen worden ingeleverd.

Na een festival, feest, concert of ander evenement blijven vaak met muntjes (of andere festivaluta) over die waardeloos zijn op het moment dat het festivalterrein verlaten wordt. Stichting Wisselgeld gaat deze muntjes inzamelen om drie goede doelen te ondersteunen.

De stichting gaat met de organisatoren van de festivals aan de slag om van die waardeloze munt weer klinkende euro’s te maken. Dat gebeurt geheel belangeloos en dat betekent dat de lasten van de stichting niet worden gefinancierd uit die opbrengsten.

Landelijke actie Stichting Wisselgeld

Vanaf 3 februari zal een landelijke mediacampagne van Stichting Wisselgeld worden uitgerold. In deze campagne zal aandacht worden besteed aan de promotie van de inleverlocaties (onder meer Domino’s Nederland, Hoogvliet Supermarkten, universiteiten en hoge scholen), het inlevermoment en de goede doelen.

Ondernemers worden dan opgeroepen om in overleg te kijken hoe hun organisatie dit project kan steunen. Daarbij wordt gedacht aan: een inzamelbox op locatie plaatsen en een gezamenlijke (lokale) actie over hoe de festivalvaluta ingeleverd kan worden, netwerk en contacten delen en inzetten voor dit project, creëren van media-aandacht of andere ideën.

Goede doelen: Stichting het Vergeten Kind, Support Casper en KNRM

Stichting Wisselgeld is een fondsenwerver voor effectieve en transparante Nederlandse goede doelen. Elk jaar kiest de stichting drie nieuwe goede doelen die zij door middel van inzamelacties zal ondersteunen. Dit jaar zijn dat de Stichting het vergeten kind, Support Casper en de KNRM.

Muzikale lancering in het Stadshart

Zoetermeer Lucas en Cheyanna hanteren de drumsticks tijdens de feestelijke lancering van de actie #Dropjemuntje gistermiddag bij de Hoogvliet in het Stadshart. Met liveoptredens en een drumclinic voor kinderen werd deze actie van de stichting Wisselgeld in gang gezet. Het idee is dat festivalbezoekers overgebleven munten kunnen inleveren bij verschillende inzamelpunten in het land. Die muntjes lijken waardeloos, maar de stichting gaat met de organisatoren van de festivals aan de slag om van die munten euro's te maken. De opbrengst gaat naar Het vergeten kind, Support Casper en de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij.

Haagse Kroegen Reünie

Op zaterdag 16 maart 2019 zijn 1600 mensen in de Grote Kerk in Den Haag teruggegaan in de tijd en op 1 unieke locatie een nostalgische kroegentocht gemaakt langs 7 iconische Haagse (oud-)kroegen.

Dave Fisser, organisator van de Haagsche Kroegen reünie, reageerde direct heel enthousiast toen wij hem vertelde over Stichting Wisselgeld, en of hij ons eerste festival wilde zijn. “Natuurlijk! Jullie lossen voor mij een probleem op” waren zijn woorden!

Vooraf heeft de organisatie de bezoekers al via Facebook geïnformeerd dat alle overgebleven muntjes niet zullen worden teruggenomen maar gedoneerd kunnen worden in de donatieboxen bij de garderobe. Dit werd door de bezoekers heel enthousiast ontvangen en er is gul gedoneerd.

Aan het eind van de avond hadden we een geweldig aantal van 537 muntjes!

Ongetwijfeld zullen er nog bezoekers zijn die hun overgebleven muntjes aan het eind van de avond vergeten zijn te doneren, of ze na thuiskomst ergens in een broekzak hebben gevonden.

Wij zijn druk bezig om een manier te verzinnen dat ook deze binnenkort alsnog ergens in Den Haag gedoneerd kunnen worden.

surlinio.png
rocknsoul.png